måndag 29 november 2010

Ärtor på ryggen & vinterns vackraste klänning

Vinterns vackraste (och varmaste) klänning enligt mig är den härliga flanellklänningen från Odd Molly ni ser på bilderna nedan i färgen "Cherish". Vi har ännu kvar av den i butiken i stl 2 & 3 (dvs M & L) ifall nån är intresserad. :)

När jag bar upp en halvsovande Vincent på vinden ikväll strök han mig på ryggen så varsamt & länge, mysigt tyckte jag förstås. Sen vaknade han till och frågade: "Mamma, varför har du så många ärtor på ryggen?" Först märkte jag inte vad han menade, men när jag upptäckte att jag hade just denna flanellklänning på mig idag så förstod jag att det var silverpärlorna i rosen på ryggen han menade. :) Titta, sa jag och visade ryggen åt honom. Då suckade han besviket och sa "Nämen det där är ju inga ärtor, det är ju bara en Odd Molly-ros!" Eller som han uttalade det själv på sitt eget gulliga Vincentspråk: "Nemen, de dääj e ju inga äjtåj, de e ju baja en Odd Måjji-joos". Så säger väl ändå bara ett barn till en Molly-holic, eller hur? :)

Skön måndag-kväll!

2 kommentarer:

  1. Åhh gulliga unge.. javisst ska det börjas i tid :) Jag kunde nog oxå tänka mig en sån fining jag me.. men de gäller att bluna hårt nu.. vet inte hur jag ska undkomma pre-spring heller för den delen.. a dessa i-lands problem.

    Skön dag till dig

    SvaraRadera
  2. Hej Pernilla,

    Jaa, visst är de för gulliga våra små! :)

    Såg superfina bilder av dig & Cecilia på Katinkas blogg! Ni var bara hur fina som helst på Molly-kvällen!

    Ha det bäst! Kram, Pernilla.

    SvaraRadera