måndag 6 december 2010

Självständighet & Pepparkaksbak

Enda sen barnsben har vi bakat pepparkakor på Självständighetsdagen i min familj. Mamma & hennes syskon + allas barn bakade alltid pepparkakor hemma hos mommo och idag bakar jag alltid pepparkakor hos min mamma, mina barns mommo, på denna dag. Visst är det mysigt med traditioner!! Vi åkte till mamma & pappa redan mitt på dan och jag hade tänkt knåpa ihop stämningsfulla pepparkakor á la Molly i form av fina fjärilar som jag sett på nätet, men tålamodet höll inte riktigt när jag inte hittade nån bra form för detta. Så det blev trevliga, traditionella grisar, hjärtan & stjärnor i stället. Barnen var dock mer påhittiga än sin mamma och deras fina alster skall jag visa här på bloggen efter att de dekorerat dem med kristyr om några dar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar