söndag 16 januari 2011

Ingenting är pinsamt!

I torsdags hade jag en sån där "dålig tur med bilen - dag". Vi har väl alla mer eller mindre blivit irriterade över den stora mängd snö som vi har runt oss för tillfället och som kräver så mycket extra jobb. Nåja, mitt problem med snön är att vägarna blir så smala och det blir svårt att möta andra bilar på småvägarna, för att inte tala om att försöka backa bilen i rätt riktning när det inte finns nån extra meter att ta till. Jag hamnar ofta att köra företagets paketbil, vilket jag hatar för att jag är en så dålig bilförare överlag, men det börjar bli lite bättre. I torsdags så körde jag i alla fall fast med paketbilen i snön på en liten väg nära oss och köbildning med andra bilar uppstod. Jag ringde i panik till Patrick som kom springandes till undsättning och så här i efterhand har jag funderat på vad dessa andra människor ska ha tänkt, säkert något i stil med "vem har släppt den där kvinnan bakom ratten?"

På eftermiddagen var jag in till stan med vår lillgamla Vincent och parkerade paketbilen utanför Lindex. När jag skulle backa ut därifrån kom jag en liten bit, dvs halvvägs ut från parkeringsrutan, och sen fick jag inte i växeln när jag väl skulle backa ut så det blev köbildning framför och bakom bilen än en gång (till saken hör att "kulan" som skall sitta på växelspaken flög i taket en dag när Patrick körde bilen, så nu har vi bara en liten pinne att växla med vilket inte gör saken lättare). Jag blev nästan gråtfärdig och kände mig så värdelös och sa högt för mig själv "Alltså vad pinsamt!" Då tittar Vincent tröstande på mig och säger bestämt: "Mamma, det finns ingenting som är pinsamt! De andra bilarna tycker nog bara synd om dig." Ja, vad ska man säga, egentligen har han ju så rätt! Pinsamt blir det ju bara om du själv upplever det så! Efter dessa visdomsord tog jag nya tag och fick i växeln med första försöket! :)

Hoppas ni får en riktigt skön söndag!

P.S. Nu finns årets första nummer av tidningen Jeanne D árc Living i våra butiker. I detta nummer visas många härliga & inspirerande hemmakontor i gammal och ruff stil. Välkommen in!

3 kommentarer:

  1. :) Tur du hade en klok liten kille i baksätet andra gången.

    SvaraRadera
  2. Ja, vi kan lära oss så mycket av de små! :)

    Kram, Pernilla

    SvaraRadera
  3. Ja ibland är det verkligen inte kul att köra bil...vilken vis son du har!:)

    SvaraRadera