fredag 11 mars 2011

Sommarens Greengate har anlänt!



Hej alla kära!

Väl hemkommen från en välbehövlig semester med familjen i österrikiska alperna laddar jag nu om i takt med att vårens & sommarens inredningsnyheter dagligen strömmar in till butikerna! I kväll (eller i natt, kom just hem från butiken) la jag fram Greengates härliga sommarnyheter som redan funnits i Kokkolabutiken i drygt en vecka. Sommarens nya porslin med tillbehör går i blå-vitt och har en känsla av svunna tider med en blandning av blommönster och handskrivna texter. Det har också kommit en stor leverans härliga vårteér som jag också satte fram ikväll, så nu doftar Blossom-butiken i Jakobstad så där underbart igen som ni ofta säger att den gör! :)

På tal om dofter så har jag en "Dagens Vincent" att berätta för er! Vi var till tandläkaren idag på hans 6-års kontroll och ni vet den där speciella (ej så trevliga) tandläkarlukten som slår emot en direkt man kommer in och som gör att man blir väldigt nervös fastän man kanske inte ens varit det innan...Nåja, i alla fall, direkt vi klev in genom dörren till tandläkarmottagningen utbrast Vincent högt och bestämt som han alltid gör: "Mamma, det luktar TÄNDER här!". Jag kunde knappt hålla mig för skratt, för han var så allvarlig och han tittade frågande på mig när jag smått frustandes och skakandes försökte hålla tillbaka skrattet. Tack Vincent för att du förgyller mammas smått stressiga vardag med dina uppriktiga & ljuvliga funderingar! :)

Ha en riktigt skön helg nu alla! /Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar