måndag 28 mars 2011

Tammerfors i ett nötskal

Hemkomna från ett blåsigt & kallt Tammerfors känns det trevligt att blicka tillbaka på de fina butikerna vi jämt besöker när vi är där. Här kommer ett litet urval:

Om du anländer med tåg till Tammerfors och går ut från tågstationen vid huvudingången så kommer du direkt på Hämeenkatu som dignar av butiker på båda sidor så långt ögat kan nå! Kan det bli bättre? Direkt på höger sida ser du Stockmans som är i början av gatan. Jag far alltid till Stockman i Tammerfors, det gör jag nödvändigtvis inte när jag är i Helsingfors. Orsaken är att jag gillar Stockman i Tammerfors mycket bättre pga att det är personligare framsatt och mer överskådligt här än i Helsingfors. De har ett bra klädurval och avdelningarna är så snygga och gemytliga! Denna gång tog jag en bild av deras spännande skyltning de har för tillfället - allt inpackat i tidningspapper och mycket denim till det. Vi på Blossom satsar också mycket på denim i inredningen nu till våren och vi har många kuddar, mattor och andra textilier på kommande i just jeanstyg ännu i vår! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar