lördag 4 juni 2011

Tidningspapper, drömmar & semester

Det har varit en händelserik tid de senaste veckorna för mig. Jag har varvat mina arbesdagar med resor till grannstaden Karleby där jag inreder ett hus på Bostadsmässan och sen har jag hunnit med några arbetsresor längre bort också, t ex till Amsterdam som vi kom hem ifrån för några dar sen...

Mitt i all business så finns ju våra barn omkring oss här hemma och det är väl tur det! För annars skulle vi väl jobba dygnet runt, Patrick & jag. Igår var jag och tittade på skor tillsammans med barnen för de verkar ha vuxit ur så många under vintern. Vincent hittade sina drömskor direkt (ett par svarta Reabook-drömmar). Han såg fundersam ut när jag sa att de nog är för stora för honom och att det inte var såna här skor vi letar efter. Efter en stund sa han "Jo, mamma, de är nog för stora här bak, men vet du vad vi kan göra? Vi kan ju sätta tidningspapper i dem så fyller det liksom ut skorna!" Jag kunde inte hålla mig för skratt och jag kom genast att tänka på vad min mamma berättat för mig om när min morfar började skolan, att de fick använda storasyskonens stora skor, men att de fyllde dem med tidningspapper...

Sen, för att ytterligare intyga mig, tillade Vincent: "Och mamma, du vet ju att jag vill bli dansare när jag blir stor och jag har sett att Danny & Erik Saade har såna här dansskor och om jag får likadana så blir jag ju lika bra att dansa som de!" Vad säger man till ett barn med så stora drömmar? Jo, Keep on dreaming! Så vi köpte skorna åt honom, med i stället för tidningspapper köpte vi ett par tjocka sulor att sätta i dem i stället. Och Vincent skiner som solen än idag och hans dröm lever fortfarande kvar...

1 kommentar:

  1. Nemen kan man annat än smälta för en sån sötis...;). Ta hand om dej då du susar runt!

    Kramar / Malin

    SvaraRadera