tisdag 3 januari 2012

Nytt år - Nya utmaningar


Jag tycker egentligen inte om att ge nyårslöften - pga den enkla anledningen att jag alltid gör dem så stora att jag inte klarar av att hålla dem. Men när jag såg denna bild på en kär väns facebook-sida strax före jul så visste jag direkt vad jag skulle lova mig själv inför år 2012: Ta inte allting så hårt och ta inte stress för världsliga oegentligheter, dvs alla I-landsproblem som vi har trots det faktum att vi har det så väldans bra att vi inte kan förstå det ens! Jag vill bli så mycket bättre på att se vad jag har och bortse från det jag inte har. Jag vill kunna fortsätta glädjas över livets små, korta gyllene stunder oftare än vad jag gjort detta år...

Jag kommer att jobba hårt detta år med mig själv, att inte ta saker för givna och att uppskatta allt det fina jag har omkring mig - NU - inte SEN...

Ta hand om er!

Kram, Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar