onsdag 16 mars 2011

Städtvätterskor i all ära...

Hej alla kära!

Mina inlägg kommer inte så tätt just nu pga att jag har det minst sagt stressigt på jobbet för tillfället, men idag hittade jag en liten lucka för bloggandet! :)

Många frågar mig så gott som dagligen hur jag hinner med allt, men det gör jag ju verkligen inte! Oj, oj vad jag inte gör det! :) Men jag har i alla fall lärt mig de senaste åren att våga ta till hjälp när det behövs - detta är jag idag mycket stolt över! För några år sen skulle jag inte våga säga detta, men idag rekommenderar jag det till alla jag känner & bryr mig om: Jag har städhjälp hemma! Det är så underbart! Jag plockar förstås undan grejer och så i vårt hem innan gulliga Maria kommer och städar till oss, men själva städningen tar hon så proffsigt hand om. Jag är trött på att känna mig duktig i städsyfte, jag tycker ju inte ens om att städa och har aldrig varit bra på det - varför inte låta nån annan göra det då i stället så jag får mer tid med barnen & familjen som ju är det viktigaste i mitt liv? Varför skall det kännas skämmigt att ta till städhjälp när man verkligen behöver det för att få vardagen att gå runt? Jag tycker att man ska unna sig städhjälp lite nu & då faktiskt - oberoende om man nödvändigtvis behöver det pga t ex tidsbrist eller ej, men bara för att unna sig själv den lediga tiden det medför + den härliga känslan av att kliva in i ett från golv till tak renskurat hem som det glänser och doftar sommaräng om! För det gör det när ett proffs städat!

Idag har vi haft en Maria-dag och Vincent frågade i morse direkt när han vaknade: "När kommer den där städtvätterskan?". Han är så rolig med sina uttryck, jag vet inte varifrån han fått "tvätterska", för tvättat har Maria då aldrig gjort hemma hos oss i alla fall:). Vincent var riktigt på språktagen idag och kallade storasyster "lömska dam!" när hon försökte lura honom på eftermiddagen...

Skönt i alla fall med rena ytor igen och som vanligt när det är nystädat hos oss unnade jag mig själv en härlig blombukett - för det är jag värd! :)

Kärlek till er alla!
Pernilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar